2016. szeptember 04. 12:17 - HDR Team

Ki az a Hard Dog Race?

avagy az alapító személyes gondolatai

 img_2931_resize.JPG

Többen kérdezték ismerősök, barátok, mi vagy ki a Hard Dog Race. Volt, akitől azt a nagyon megtisztelő, bár nem helytálló kijelentést kaptam, hogy „András hiszen Te vagy a Hard Dog Race!” Ez így nagyon jól hangzik és menő lenne így járni-kelni persze, de hát sajnos nem ez a valóság. Lehetne mondani, hogy én vagyok, hiszen az én fejemben fogant meg, én vagyok a szülő atyja, bennem rakódott és ért össze oda, ahol most tart. A születés előtti percekig.

De nem. Nem én vagyok a Hard Dog Race. A HDR sok-sok minden, ami az életem folyamán történt velem, sok ember, és persze kutya, akivel kapcsolatba kerültem, akiktől tanultam, akiktől leírhatatlanul sokat kaptam az életben. Az első négylábútól kezdve, akinek a szőrébe négy évesen kapaszkodtam, és ő békésen tűrte, folytatva életem első saját kutyájával, akit ajándékba kaptam 30 évvel ezelőtt. Az volt az a pillanat, amikor tudtam, rabul ejtett ezeknek a négylábú szőrös lények világa, innen nincs már menekvés. De hát ki akar a világ legjobb, legszebb, legtöbbet adó „börtönéből” menekülni?

blog-1-1024x683.jpg

Folytatva azzal, hogy a kutyák után nem sokkal jött a másik világ, a másik szerelem a sport, a harcművészetek, a küzdősportok világa. Az a világ, ahol szintén sokat kaptam, tanultam. A tatamin, az edzőtáborok porában, ahol megtanultam, hogy ha „Elesel hétszer, állj fel nyolcszor!”, ahol kiderült számomra, hogy nincs akadály, amit hittel és akaraterővel nem lehet leküzdeni. Ez az univerzum, ahol olyan barátságok köttettek, amelyek a mai napig tartanak, és komolyan befolyásolják pozitív irányba a HDR sorsát. De még messze a vagyunk a HDR „fogantatásától”.

Következett a mentőkutyázás, vagy pontosabban fogalmazva a személykereső kutyákkal való kapcsolat. Az önkéntes mentőkutyás csapatban töltött idő mondhatni előszobája volt az egyenruhás létnek, nagyon sok tanulással és tapasztalással, sok jó szakember megismerésével, akiktől kimondhatatlan, mennyi segítséget kaptam ahhoz, hogy hobbi kutyásból egyszer majd hivatásos váljon belőlem.

A honvédségben eltöltött idő, az ottani kollégák, kiképzőim, barátaim, a bajtársaimmal való kapcsolat szintén komoly rész a HDR „testének sejtkészletében”. Akárcsak az afganisztáni misszióban kutyavezető tűzszerészként töltött hét hónap, ami nem sikerülhetett volna úgy, ahogy, ha nem kapom azt a támogatást a srácoktól, a csapattól, a közvetlen kollégáktól, a tűzszerész csoport minden egyes tagjától, amit kaptam. De meg kell említenem az egész misszió összes katonáját is, hiszen egy nagy bajtársi családként éltünk együtt, segítve egymást.

blog-2.jpg

Kapcsolatom az extrém akadálypályás futásokkal…

Ha ismered őket, és láttad a mi bemutatkozó filmünket, akkor egy szóval sem kell magyaráznom, hogy milyen szerepük volt a HDR-ben. Ha pedig esetleg nem, akkor csak javasolni tudom, próbáld meg magad ott is a kutyád nélkül, és tudni fogod, hogy miért éreztem az akadálypályás futásokon nagyon jól magam, de miért tombolt mégis bennem minden verseny teljesítése után a kínzó kérdés: „Jó, ez szuper volt! De hol a kutyám?!”

blog-3-1024x683.jpg

Tehát már látod, miről beszéltem, hogy a HDR nem én vagyok. Nem lehetek csak én. A Hard Dog Race az a sok ember, akiket bár nem soroltam fel név szerint, de ha olvassák, magukra ismernek és ez úton is köszönet nekik. A Hard Dog Race azok a barátaim, akiket megkerestem az ötlettel, és mellém álltak minden nehézség ellenére, és kitartottak, nem hagytak cserben, hiszen ezért barátok. A Hard Dog Race azok, akik eljöttek a próbaversenyre, ahol a filmünk készült, a filmes stáb, akik az ötlet miatt jöttek és csinálták, mert kutyákról volt szó. A Hard Dog Race azon cégek képviselői, döntéshozói, tulajdonosai, akiket a támogatóink között találsz. Ők, akik egy új egyedi kezdeményezés mellé álltak, és úgy hisznek benne, mint mi. A Hard Dog Race az a csapat, akikkel segítjük egymás napi munkáját, hogy az ötletek megvalósuljanak, akiket nem látsz a médiában nyilatkozni, de ott vannak, és keményen dolgoznak. A Hard Dog Race mi vagyunk, így együtt. A Hard Dog Race te vagy, aki eljössz majd a versenyre, és részese leszel annak, ahogyan a két éves munka, egy élet tapasztalata beérik, és végre megszületik, neked köszönhetően is.

Mi együtt vagyunk a Hard Dog Race!

Jó versenyzést mindenkinek!

Írta: Púza András

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kutyakemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr4912625891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása