2017. augusztus 21. 09:00 - HDR Team

A nagy felszerelés-dilemma, avagy mi kell a HDR-hez

ham02.jpg

Sokan kérdeztetek a felszerelésről, több oldalról is megközelítve a témát. Kell e speciális felszerelés a Hard Dog Race teljesítéséhez? Ha nem, akkor miben jó futni általában? Ha igen, akkor milyen legyen? Ugyanazokat kérdeztétek a két- és a négylábú versenyzőkkel kapcsolatban. Tehát elkerülhetetlen, hogy körbe járjuk kicsit a témát.

Milyen jó is lenne annyival elintéznem, hogy a legfőbb felszerelés az akaraterőd. Megválaszoltam a kérdést: tessék szépen felállni a géptől és elmenni futni, nincs több kifogás. Jó, tudom, ennyivel nem úszom meg, és ki kell fejtenem.

Röviden: speciális felszerelés nem kell, csak a versenyszabályzatban leírtaknak kell megfelelni, ami a kutyusodra vonatkozik, nem rád. Te abban futsz, amiben jól esik, de és itt a nagy De… Nézzük bővebben. Érdemes jó, terepre való, megfelelő felszerelést beszerezni, főleg ha esetleg nyereményre hajtasz vagy csak a legjobb eddigi idődet szeretnéd megdönteni. A megfelelő felszereléssel megkönnyíted a saját, és nem utolsó sorban a párod helyzetét.

Kezdjük a verseny legfontosabb résztvevőjével

Igen-igen, a négylábú társaddal. A versenyszabályzat megalkotásánál sokat gondolkodtam, több véleményt meghallgattam a kutyás szakmából. Szívem szerint azt mondtam volna: futóöv hámmal. Végül lazítva a dolgon a futó öv-hám maradt az erősen ajánlott kategóriában, egyelőre. A fojtó nyakörvet és a szögest gondolkodás nélkül öröke száműztük, ezt talán nem is kell kifejtenem miért. Ugyanígy jártak a flexi és a hozzá hasonló automatapórázok, persze teljesen más okból. Amúgy kedvelem a flexit, nagyon jó találmánynak és terméknek tartom, naponta sétálok vele, Afganisztánban még területkutató munkánál is használtam, hálás voltam a 8 méter távolságért, miközben a kutya mégis a kezemben volt. Mégis úgy gondolom, nem való az automatapóráz futáshoz, egy akadálypályára pedig főleg nem való. A Base-en többen is használták, átcsúszott az indítóbírók figyelmén, szemet hunytak. Ez úton is kérlek benneteket, a Wild-on ne álljatok vele rajthoz. Előre szólok. Ezt természetesen egyéb csatornákon is kommunikáljuk majd, nem csak itt. Ha nem gondoskodsz előre a versenyszabályzatnak megfelelő felszerelésről a kutyádnak, és olyan feledékeny vagy, mint az egyik barátom a Base-en, úgy jársz, mint Ő. Áldotta Julius-K9 kitelepülését, hogy helyben tudott vásárolni.

Jó, de miért a hám?

Oké, vissza a hámhoz. Nem volt bennem kérdés, hogy a kutyának sokkal jobb a hám, mint a nyakörv. Na, ja, könnyű ezt már mondani, de odáig el is kellett jutnom, hogy mire a HDR versenyszabályzaton dolgozzam, legyen tapasztalatom az ügyben, és így gondolkodjak. Persze én is úgy kezdtem futni a kutyáimmal, hogy nyakörv, póráz a kézben, és hajrá! Igaz azokban az időkben, valahol a szovjet csapatok kivonulása környékén, és ez most nem csak egy vicces hasonlat, tényleg akkoriban történt, még nem voltak itthon hámok, és ilyen profi minőségű felszerelések, mint most. Örültünk, ha normális nyakörvet tudtunk venni, ami kibírt pár szezont. Sok év telt el addig, amíg az első hámokkal találkoztam, de be kell, valljam, nem váltottam egyből át rá. Megrögzött nyakörvhívő voltam. Idő kellett, hogy belássam a vitathatatlan előnyeit. De amikor megbarátkoztunk, sikerült, beszereznem egyet jó olcsón. Az olcsó húsnak híg a levele tipikus esete volt, hamar ment a kukába. Utána jött az első Julius-K9 márkájú. Használtam már előtte is tőlük felszerelést, amivel elégedett voltam, de a futóöv-hám kombináció is beváltotta a reményeket. Ez még a régebbi generációs volt. Annyira bejött a hám, hogy munkához is elkezdtem használni, inkább terület és épület átvizsgálásnál, gépjárműnél azért nem, nehogy egy kamion alján beakadjon. Azóta még az esti séta is hámban zajlik.

Egy kis személyes kitérő. Évek óta tartozom egy köszönettel Sebő Gyulának a Julius-K9 alapítójának, na, nem a HDR támogatása miatt, azért is, de az egy másik történet, ez régebbi. Amikor az afgán kalandra készültünk besétáltam hozzájuk, hogy kellene pár dolog kintre, az alapból járó egyenruhás kedvezmény mellett jelentős engedményt kaptam. Mondhatod belefért nekik, hiszen nagy cég, de akkor is jóleső önzetlen gesztus volt, nem kért cserébe semmit. Jól esett akkor a pénztárcámnak is, mert toktól a vonóig mindent igyekeztem beszerezni. Hosszú lista volt. Össze is nevettünk a HDR-Julius-K9 szponzori egyeztetésen, hogy a fene se gondolta, hogy itt kötünk majd ki.

Szóval a lényeg, használjatok hámot futóövvel. Kaptam olyan kérdést magán levélben, hogy csak a Julius-K9 futó övét és hámját szabad e használni. Természetesen erről szó nincs, és nem is lesz. Csupán arról, hogy ezeket a termékeket teszteltük, tudjuk, milyen minőséget képviselnek, szeretjük őket. Több mint 7 éve gyűrök tőlük egy hámot, megjárta velem Afganisztánt, ki tudja hány km van benne, és még bírja. A munkapórázommal is a jó ég se tudja hány kocsit, kamiont, épületet kutattunk át robbanóanyag után, de még egyben van, szintén 7 éves, igaz, ezt sajnos már szögre akasztottuk…

ham01.jpg

Munka Afganisztánban abban a bizonyos hámban…

Bármilyen márkájú hám és futószett jó a versenyre, ami neked megfelel, csak kérlek, használd! Fussatok abban, érezni fogod a különbséget. Egy érvem van még a Julius-K9 hámja mellett HDR szemszögből: a tetején van egy praktikus kapaszkodó. Ami ugyan eredetileg mást célt szolgált, de mit hozott sors, pont ideális a versenyeinken. A Wild-on pedig nagyon fog örülni, akinek ilyenje van… Tudod a Wild már a vadon világa, nem a puhányok játszótere. Még az is lehet, hogy szükséged lesz mindkét kezedre?

ham02.jpg

Ugyanaz a hám 4 évvel később az első HDR versenyen a célban…

Folytassuk a második legfontosabbal: veled

Amit mindenképpen ajánlok: a pamutot felejtsd el. Technikai funkcionális ruházatot viselj: ilyen pólót, nadrágot, de még ilyen alsónemű is! Nevetsz, de fontos pont. Teljesen más érzés olyan alsóban futni, ami könnyen, gyorsan szárad. Nem véletlen, hogy ilyen anyagú pólót adunk a befutó csomagban. Zokni mindenképpen futó zokni legyen: vékony nyári. Sokan kedvelik a kompressziós zoknikat, én rövidtávon nem szeretem, hosszabban már hasznát látom, és abban futok. Hogy kinek mi a rövidtáv, az már másik kérdés, a 12 km nekem már nem a rövid…

Elérkeztünk egy fontos pontra, nagyon nem mindegy mi van a lábadon! Nem mondom, hogy egy bármilyen sportcipőben nem lehet teljesíteni a versenyt, vagy akár mezítláb, igaz Móni? ;), de ez már „a földig hajolunk a tisztelettől”-kategória. Amit ajánlok az egy terepfutó cipő. Egyszerűbb könnyebb lesz az életed a pályán, főleg a sárban, emelkedőkön, lejtőkön. Nem mindegy, hogy a súlyod által keltett ütődést mi csillapítja, nem csak a cipőgyártók úri huncutsága, hogy más terepre más cipőt terveznek már tudományos alapon, precíz mérnöki munkával. Ezek a cipők egészen elérhető ártól mennek felfelé, határ a csillagos ég űrdollárban számolva, a minőség általában az árral nő. A prémium kategória nem véletlenül az. Tényleg iszonyat nagy a szórás. Amire figyelj, a talp és a csillapítás, hogy valóban terepfutó legyen, ne csak annak csúfolják. A másik fontos dolog, ismételten, hogy semmiképpen ne legyen gore-tex® vagy más vízálló borítású! Mert ez nem engedi be a vizet, de ki sem…, és úgy lesz vízálló, hogy végig vízben fogsz állni. Én a Saucony Peregrine 6-osát gyűröm egész jó tapasztalatokkal. A legutóbbi Spartanon Beast 24 K-n az én cipőm már száraz volt, simán árfolyt rajta a víz, a barátom a gore-tex® cipőben még tocsogott.

srbeast1.jpg

Spartan Beast 24 km után a Saucony cipőjében

Egy-egy akcióban egészen jó áron lehet kifogni a neked megfelelő cipőt, márkától függetlenül. Nálunk a Wild-on pedig a Saucony-nak köszönhetően 12 pár futócipő talál majd gazdára! Egy részük időmérés alapján kerül majd hozzátok, pár darab pedig az ügyességeden és a szerencsén fog múlni.

És a páros mindkét tagjának…

A Wild távján lesznek frissítő pontok, de azt javaslom, vigyél magaddal vizet! Mindkettőtök számára! Van, aki a hátra rakható ivóhátizsákot kedveli, szép magyar nevén camelbak, van, akinek a futó öv jön be kulaccsal, ez egyéni ízlés kérdése. Én az utóbbit szeretem, duplát vettem két kulacsban 1 l folyadékot tudok magammal vinni, plusz a zsebben az energia szeleteket. Van, akit ez zavar a futásban van, akit az. Szerintem ne a versenyen fuss vele először! Már edzésen kezd el magad szoktatni hozzá, így gyakorolhatjátok a futásban kulacsból ivás tudományát mindketten. Mindegy melyik verziót választod a lényeg, hozz magaddal vizet a pályára!

Bízom benne, hogy közelebb kerültünk ahhoz, hogy a HDR Wild igazán jó élmény legyen, és otthon ránézve az érmeidre azt mondod: igen, én ott voltam a Föld-bolygó első ilyen versenyén!

Tudod a vadon szava hív, csak hallgatni kell rá!

A Hard Dog Race versenyek támogatói a Julius-K9 és a Saucony.

julius-k9.jpgsaucony_logo.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kutyakemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr7112759720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása