2020. április 10. 19:55 - hdradmin

A bezártság romantikájának diszkrét bája III. rész

Amikor 4 terra sem elég…

kep_037.jpg

Fotó: Varga Erika

A 4 terrás vinyó tartalmának elfogyasztására nem térnék ki részletesen, de volt 12 évados sorozat, amin gondolkodtam, hogy elkezdjem-e újra nézni...Pedig egy ilyen nagyságú gyűjtemény és egy laptop a missziós katona alapfelszerelésének a része, mármint a privát felszerelésé. Így bőven cserélgettük egymás között, és még nem is töltöttem annyi időt a laptop előtt, vissza fogtam magam. Például a voltak South Park részek amiket csak egyszer néztem meg és a Family Guy-ból alig-alig ismételtem. 

 

Amikor 4 terra sem elég…

Saját könyveket sajnos korlátozott számban tudtunk kivinni. A táborban rendelkezésre álló könyvtár meglepően bő választékkal szolgált, kifejezetten öröm Rejtő összest újra olvasni. Próbáld ki Te is. Legfeljebb a szomszéd azt hiszi elment az eszed amikor vinnyogva röhögsz. Eljött az olvasás ideje! Könyvekre fel! 

A zene hangulatjavító hatásáról komoly tanulmányok születtek már, ezeket csak megerősíteni tudom. Mondjuk nagy előny ha két ember - aki össze van zárva - azonos zenei ízléssel rendelkezik. El sem merem képzelni mi lett volna, ha egyikünk rockzene kedvelő, a másikunk meg best of Lagzi Lajcsit szeretett volna hallgatni, Fekete Pákó összes lemezével spékelve. Nyilván akkor marad a fülhallgató, de az Iron Maiden koncertek úgy az igaziak, ha betöltik a teret, mind a 6 négyzetmétert... 

A kinti internet hát... Emlékeztek a betárcsázós netre? Ha túl fiatalok vagytok ehhez, akkor képzeljétek el, hogy mire bejön az Index, lefő a kávé, meg is iszod, és elmosod a csészét. Mindent elmondtam. Így sejtitek mennyit láttuk a családot skype-on. Szerencsére most ezzel nem kell megküzdeni. Szuper gyors net, közösségi média és ezer app segít, hogy ne und magad, és a szociális kapcsolatok se épüljenek le. Sőt, úgy érzem még a túl sok is a netből, el lehet veszni benne. Most tudatosan vissza is vettem a net fogyasztásból. Igyekszem többet olvasni, sportolni, na meg persze kutyázni.

Bár nem volt olyan egyszerű mint most, de igyekeztem minden kapcsolatot ápolni kintről. Voltak haverok, akikkel évek óta nem beszéltem, kintről mégis felhívtam őket, vagy írtam nekik. Egy-egy levél sokat jelentett, akár kaptam, akár írtam. Az pedig külön örömünnep volt,ha a skype elbírta a képet is. Tényleg nem túlzok, másképpen feküdtem le aznap. 

dscf0822.JPG

Egy kis motiváció az edzőterem falán. Nehogy véletlenül elfelejtsd hol vagy, de jogos.

...és nincs hozzá rekortán

Egy nagyon jól felszerelt edzőterem és persze a majd 400 méteres “futókör” állt a rendelkezésünkre. Rendben, ez utóbbi jól hangzik, de nagyon elvetemült futónak kell lenni, hogy nyáron odakint fuss. Volt olyan nap terepen, hogy 8-10 liter vizet ittam meg, a hőmérőre felesleges is volt ránézni, hacsak nem azért, hogy eldöntsük a fogadást. Vagyis, hogy 40 C felett van e éppen vagy alatta... A homok és a por még jobban arra késztet, hogy leszokj a futásról. A futókörnek se a Margit-szigeti rekortánt képzeld el. Részemről nagyjából maradt a konditermi edzés. Nagyon bevált. 

Most nincs edzőterem, csak az otthoni megoldások maradtak. Millió számra találsz tippeket, jobbnál jobb tréning ötleteket, saját testsúlyos gyakorlatokat. Könnyen, szobában vagy kertben kivitelezhető megoldásokkal. Csak ajánlani tudom őket! Én is ezt teszem az egész lakás egy nagy edzőterem. Este kád, nappal tolódzkodó állvány. Tényleg csak a fantáziád szabhat határt. 

Valamint azért lehet futni a szabadban is, ez most nagy előny! Így mindhárman együtt lehettek: Te, a kutyád és másnap az izomláz. A mozgás ilyen szintű szabadsága kint nem adatott meg számunkra. De, és ez egy akkora DE, mint ide Afganisztán! Könyörgöm ha olyan helyre mész futni ahol egymás szájába lihegtek akkor konkrétan a WC húzod le az egész előző akár több hetes távolságtartást! 

Ahogy kint, a mostani szituban sem tudom elképzelni, hogy ne edzek. Nem merek belegondolni, hogy mi történne velem az edzések jótékony hatása nélkül mind fizikailag, mind lelkileg, szellemileg.

Folytatás hamarosan melyben a nevetés pozitív határáról is szó lesz... többek között...

Púza András

A HDR alapítója

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kutyakemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr7115603168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása